Skip Navigation Links
נושאים נוספים
Expand <div class='abc' width='100%' height='100%' style='padding-left: 3px;padding-right: 3px;'>נושאים נוספים</div>
אמבטיה
תיקון אמבטיה
חיפוי אמבטיה
הלבשת אמבטיה
ציפוי אמבטיה
חידוש אמבטיה
חיפוי מקלחת

חדר המקלחת הוא אחד החדרים האהובים על בני הבית. בחדר זה הם מקדישים את הזמן לעצמם – להתנקות מתלאות היום ולחידוש מצבורי האנרגיה. לא פלא, אם כן, שלרובנו חשוב מאוד להשקיע בחדר הרחצה של הבית, ולהפוך אותו לחדר נעים ומזמין.

עם כל זאת, מידי כמה שנים מתעורר הצורך לשפץ את החדר הזה, להקנות לו תחושה נעימה יותר ו"להקפיץ" אותו למראה מודרני וחדיש יותר. אז איך עושים את זה? ישנן לא מעט דרכים לכך, כמו החלפת האמבטיה, חיפוי מקלחת, צביעת הקירות בצבעים רכים ונעימים ועוד.

רבים, למשל, מתלבטים בין האפשרות להחליף את האמבטיה באמבטיה חדשה או במקום – למקם בחדר הרחצה מקלחון מודרני ומפנק. זו אכן התלבטות קשה, מפני שלאמבטיה יש לא מעט יתרונות וגם ערך נוסטלגי  לא מועט. היתרונות שבמקלחונים, לעומת זאת, הם רבים ולכן שווה לשקול את האופציה הזו: מקלחון בחדר האמבטיה חוסך מקום רב וזה פתרון מתאים במיוחד לחדרי רחצה קטנים; מקלחון הוא פתרון מעולה למבוגרים שבינינו מפני שהסיכויים להחליק בו הם פחותים בהרבה בהשוואה לסיכויי ההחלקה באמבטיה; מקלחונים הם קלים לניקוי בהשוואה לניקוי שדורשות אמבטיות גדולות; וגם – עיצובי המקלחונים בימינו הם רבים ומגוונים בהשוואה לתקופות קודמות, בהן מקלחונים הגיעו בעיצוב אחיד, וכך גם חיפוי מקלחת שהגיע בעבר בצבעים סטנדרטיים ושאותו ניתן להשיג היום בשלל צבעים וטקסטורות.

לאמבטיות, מנגד, יש היתרונות שלהן. למעט העובדה שהן אולי האביזר המפנק ביותר בבית, כזה שמאפשר לנו להתרגע אחרי ימים עמוסים באמבט חם מלא קצף, האמבטיות הן גם אביזר נוח. העובדה שניתן לשכב בהן היא יתרון לא קטן, במיוחד לאלה שאוהבים את מקלחות ארוכות ומפנקות. גם אלה מאיתנו המגדלים ילדים קטנים מוצאים באמבטיה יתרון משמעותי: אפשר להושיב את הילד בנוחות באמבטיה, לתת לו להנות משכשוך במים וממשחק ממושך ולהפוך את שלב הרחצה ביום לחוויה מהנה.

לכל אלה עוד ניתן להוסיף את היתרון שבמגוון הגדלים שבהם מגיעות האמבטיות. החל מאמבטיות "חצי" המותאמות לישיבה נוחה, וכלה בג'אקוזים מפוארים – לכל אחת מאלה ההנאה שהן מספקות לבני הבית בשעות הפנאי.

חוץ מההתלבטות שבין מקלחונים לאמבטיות בחדר הרחצה של הבית – מגיעה גם ההתלבטות בנוגע לחיפוי מקלחת המתאים. בעבר נהגו להשתמש באריחי חרסינה בצבעים סולידיים ובגדלים די סטנדרטיים. היום, לעומת זאת, חיפויי המקלחת מגיעים בשלל צבעים וצורות וגם בתחום זה אין גבול ליצירתיות, הן של היצרנים והן של בעלי הבתים.