Skip Navigation Links
נושאים נוספים
Expand <div class='abc' width='100%' height='100%' style='padding-left: 3px;padding-right: 3px;'>נושאים נוספים</div>
אמבטיה
תיקון אמבטיה
חיפוי אמבטיה
הלבשת אמבטיה
ציפוי אמבטיה
חידוש אמבטיה
אמבטיה – סוגי קרמיקה

מאז ומתמיד נעשה בארץ שימוש בקרמיקה לחיפוי קירות חדרי אמבטיה ומטבחים. בעבר, קרוב לימי ראשית המדינה ועד שנות ה-60, הקרמיקה הנפוצה ביותר הייתה זו הלבנה בעלת המרקם החלק והגודל המלבני הסטנדרטי. החל מאמצע שנות ה-60, עם כניסתם של רעיונות עיצוביים חדשים לארץ הצעירה, החלו אריחי הקרמיקה הצבעוניים להפוך יותר ויותר נפוצים. משנות השבעים שלטו בשוק זה בעיקר אופנות של צבע וגוונים פופולריים, כאשר המרקם והגודל נשארו בדרך כלל סטנדרטיים ומוכרים.

החל משנות ה-2000, לעומת זאת, החלו בארץ מגמות אופנה ועיצוב פנים ששינו את עולם דקורציות הבית, והפכו אותו למודרני ומתקדם. כיום ישנם מספר סוגי קרמיקה שבהם נעשה שימוש לייצור אריחים לחיפוי קירות אמבטיה ומטבחים.

כיצד מייצרים אריחי קרמיקה? בהליך של שריפת החומר הקרמי כשעליו נמצא חומר הזיגוג המעניק לאריחים את המראה המבריק והמגע החלק שלהם. זהו הליך פשוט, אך הוא דורש מיומנות גבוהה של אנשי מקצוע בקיאים.

סוגי קרמיקה הנפוצים בשימוש בארץ

בארץ נעשה שימוש באריחי קרמיקה משלושה סוגים עיקריים, שהבסיס של כולם הינו פורצלן:
  1. גרניט פורצלן:  גרניט פורצלן הוא כנראה סוג הקרמיקה הנפוץ ביותר בעולם. יתרונו הגדול והעיקרי הוא בעמידותו בפני כתמי מים, לכלוך, ואפילו מפני מכות חזקות. שחיקתם האיטית של אריחי גרניט פורצלן מהווה גם היא יתרון, שגורם ללא מעט בעלי בתים פרטיים לעשות בהם שימוש בחדרי האמבטיה שבבית, כמו גם בעלי עסקים הומי אדם כמו בתי מלון, בריכות עירוניות, מפעלים ואפילו מרכזי קניות שונים. שריפת גרניט פורצלן נעשית בטמפרטורה גבוהה מאוד, המסייעת ל"אטימת" האריחים באופן כמעט מוחלט מפני שחיקה וכתמי מים.
  2. פורצלן גוף מלא: פורצלן מהסוג הזה עשוי משכבה אחת, ללא שכבת הזיגוג המוכרת. הזיגוג והליטוש נעשים אחרי שלב השריפה ובאופן חלקי בלבד. יתרונם של אריחי קרמיקה מסוג זה הוא באורך החיים הארוך, הנובע מהעמידות הגבוהה שלהם מפני שחיקה. חסרונם הוא בצורך בתחזוקת נקיון גבוהה, מפני שהם רגישים למים היוצרים עליהם כתמים.
  3. פורצלן מלוטש: גם סוג זה של אריחי קרמיקה אינם עוברים זיגוג, מה שמעניק להם יכולת עמידות גבוהה מפני כתמים שנוצרים על ידי נוזלים שונים. מהסיבה הזו, השימוש הנפוץ ביותר באריחי קרמיקה מסוג זה אינו בחדרי אמבטיה, אלא דווקא בבתי מלאכה שונים.
תחזוקת אריחי קרמיקה דורשת שימוש בחומרים מיוחדים האוטמים אותה בפני חדירת נוזלים היוצרים עליה כתמים. כדאי להתייעץ לגבי החומר הרצוי עם המשווק – לפני רכישתם.