Skip Navigation Links
נושאים נוספים
Expand <div class='abc' width='100%' height='100%' style='padding-left: 3px;padding-right: 3px;'>נושאים נוספים</div>
אמבטיה
תיקון אמבטיה
חיפוי אמבטיה
הלבשת אמבטיה
ציפוי אמבטיה
חידוש אמבטיה
שיפוץ חדר אמבטיה – המראה החדש של הניקיון

חדר האמבטיה הוא המקום שבו כל אחד רוצה להירגע, להחליף כוח ולהתכונן לקראת הבאות – יום העבודה העומד בפתח או המנוחה הברוכה אחרי שעות רבות של מאמץ בעסק, במשרד או בדרך. המבנה והמרקם של חדר האמבטיה, החומרים שממנו הוא בנוי והצבעים במקום באים כולם במטרה להרגיע את הנשמה והגוף כאחד.

מעת לעת נדרש כל אחד לבצע שיפוץ חדר אמבטיה והתאמה שלו לטעם ולרצון של בעלי הבית. השיפוץ כאמור יכול להתבצע במספר רמות – החל מטיפולים קוסמטיים וכלה בשיפוצים כוללים.

מה צריך לדעת כשמתכננים שיפוץ חדר אמבטיה

הדבר הראשון שצריך לדעת בבירור הוא, מטבע הדברים, התקציב. מגובה הסכום המוקדש לשיפוצים נגזר גם האופי שלהם. מאליו מובן שככל שגובה הסכום שיקדש יהיה גבוה יותר, כך תהפוך איכות העבודה לטובה יותר.

הדבר השני שיש לדעת, והוא קשור לסעיף הראשון, הוא עד איזה עומק מעוניינים לשפץ. האם השיפוץ הוא קוסמטי בלבד או שהוא נובע מבעיה רצינית בצנרת או בעיה אחרת שיש לפתור? האם מעוניינים בשינוי טוטלי או רק להחזיר את המצב קרוב ככל שניתן למה שהיה?

הדבר השלישי שיש לשאול הוא האם שיפוץ חדר אמבטיה כולל שינויים דוגמת הסרת או הוספת אמבטיה, הוספת פריט אחר כל שהוא, שינוי מבנה חדר האמבטיה או שהוא כולל חזרה לאותו מבנה שהיה,

לאחר שכל השאלות הללו זכו לתשובה, מגיע השלב הבא – בדיקת החומרים שבהם ייעשה שימוש בבניית חדר האמבטיה הטוב ביותר והמתאים ביותר.

סוגי חומרים – מה זה אומר

חדר האמבטיה כולל, מטבע הדברים, אזור רחצה וניקיון, כיור וברזים וכן ארון אמבטיה ובמקרים רבים גם תנור – בעיקר בבתים שבהם יש ילדים קטנים שיש צורך לשמור על חום הגוף שלהם בימי החורף הקרים.

הכיור ומשטחי השיש: יכולים להיות מחומרים שונים – החל משיש אורגינלי וכלה במשטחי שיש סינתטיים בצבעים ובמרקמים שונים. לכל אחד מסוגי החומר יתרונות וחסרונות משלו. גם הקירות והמרצפות צריכים להיבחר בשום שכל, תוך התאמה לשאר המשטחים הן מבחינת הצבע והן מבחינת האיכות.

אמבטיה: גם האמבטיה עצמה יכולה להיות עשויה מחומרים שונים, אף כי נהוג כיום לייצר אמבטיות מחומרים אקריליים קלים ועמידים. בתנאים מסוימים ניתן, אגב, לנסות ולחדש את האמבטיה עצמה, בם אין כוונה לטפל בצנרת שמתחת.

בשורות לעיל פורטו רק מקצת השיקולים שיש לבחון עוד בטרם השיפוצים. משניתן מענה לסוגיות הללו, ניתן להתחיל בשלב הבא – תכנון השיפוץ והביצוע.