Skip Navigation Links
נושאים נוספים
Expand <div class='abc' width='100%' height='100%' style='padding-left: 3px;padding-right: 3px;'>נושאים נוספים</div>
אמבטיה
תיקון אמבטיה
חיפוי אמבטיה
הלבשת אמבטיה
ציפוי אמבטיה
חידוש אמבטיה
על ציפוי אמבט וחידושים מפתיעים

רבים מאיתנו לא תמיד נותנים את הדעת על חדר האמבטיה, ומה שאפשר לעשות בו מבחינת העיצוב שלו, ובעלויות נמוכות להפליא. איכשהו, אצל רבים מאיתנו, עיצוב ושדרוג חדר האמבטיה נדחק תמיד לסוף, בעוד שאנו שוכחים שזהו אחד החדרים בו אנו מבלים זמן רב, והוא גם אמור לשדר נקיון ואסתטיקה, מתוקף היותו חדר הרחצה. אז מלבד ציפוי אמבט וחידוש שלו, מה עוד ניתן לעשות בחדר האמבטיה?

היגיינה מעל הכל

לעתים האמבט שלנו מתיישן מאד, מתקלף, ולא ניתן להסיר ממנו כתמים של יושן, קילופים ושריטות. דרך יעילה לחדש אותו היא באמצעות ציפוי אמבט בחומר אקרילי מיוחד, פעולה קצרה שעושה אותה איש מקצוע, ולאחר עשרים וארבע שעות בהן לא ניתן להשתמש באמבט, קיבלתם אמבט חדש ובוהק, ואם תרצו, גם בצבעים שונים.

אולם מעבר לכך, עד כמה אנו מקדישים מחשבה לשדרוג ועיצוב חדר האמבטיה שלנו כך שיהפוך לסביבה אסתטית ונעימה? בעולם, תופס חדר האמבטיה מקום של כבוד בעיני רבים. האירופאים מגדילים ראש והופכים אותו לאחד החדרים היפים ביותר בבית. ברזים מוזהבים בשווי של עשרות אלפי שקלים, ציפוי לארון האמבטיה עשוי עור קרוקודיל, כיור מעוטר בציור מקורי של אמן זה או אחר ומשובץ אבני חן הם רק חלק מהכיוונים בהם בוחרים באירופה לשדרג את חדר האמבטיה? ואצלנו? לא חייבים להשתגע, ובעלויות מינימליות אפשר להפוך את חדר האמבט לחדר שנעים וכיף לשהות בו.

משדרגים את האמבטיה

כאמור, ציפוי אמבט הוא רק אחד הדברים אותם נוכל לעשות כחלק משדרוג ועיצוב חדר האמבטיה שלנו. באמצעים פשוטים נוכל לעטר את אריחי הקרמיקה המשעממים במדבקות צבעוניות, להחליף ידיות בארון שמתחת לכיור בפרחוניות, עתיקות, צבעוניות וכדומה, ואפילו לכלים לסבון ולמברשות השינים יש חשיבות של ממש.

בעולם, לאמבט עצמו יש חשיבות רבה מאין כמוה, אולי בגלל המסורת של עשיית אמבטיה ארוכה וממושכת. לכן, מעבר לנקיטת פעולה של ציפוי אמבט במקרה הצורך, ניתן למצוא עיצובים מפתיעים, מקוריים, ולעתים אפילו מוזרים של אמבטיות : ניתן למצוא אותן שקועות רצפה, או לחילופין מוגבהות כשהכניסה אליהן היא בטיפוס על מדרגה או שתיים. ניתן למצוא אמבטיות ארוכות מהרגיל ממש כמו צוללת קטנה, ואפרופו צוללת, עם עיצובים מעולם הים בדופן שלה, כולל אלמוגים וצדפים בחזית האמבט.

אמבט משובץ אבנים טובות וחלקי פסיפס אף הוא מככב בבתים רבים בעולם, וכל מה שמעניק אווירה של ספא, של נקיון ושל פינוק.

אולם ללא ספק, גולת הכותרת של אמבטיות מפתיעות בעולם, שמורה למליארדר אמריקני, שבדופן האמבט שלו יצרו אקווריום, בו שטים להנאתם דגים, וצופים בבעל הבית מתקלח להנאתו!