Skip Navigation Links
נושאים נוספים
Expand <div class='abc' width='100%' height='100%' style='padding-left: 3px;padding-right: 3px;'>נושאים נוספים</div>
אמבטיה
תיקון אמבטיה
חיפוי אמבטיה
הלבשת אמבטיה
ציפוי אמבטיה
חידוש אמבטיה

ציפוי אמבטיה – לחדש מבלי להתרושש

coatingbef.jpg
 לפני
coatingaft.jpg
 אחרי
כאשר חושבים על ביצוע שיפוצים בבית ובחדר האמבטיה בפרט, מתגלה לעיתים מזומנות כי דווקא בחדר האמבטיה, שהוא לכאורה אחד המקומות המועדים ביותר לפורענות, אין צורך ממשי בשיפוצים "כבדים". ציפוי אמבטיה איכותי יכול לענות על הצרכים, ולדחות את השיפוצים האמיתיים בכמה חודשים או אפילו בכמה שנים.

ציפוי אמבטיה – מה זה אומר?

באמבטיה שלנו מורכבת ממספר שכבות שונות: השכבה הראשונה הינה למעשה חומר הגלם הבסיסי שממנו מורכבת האמבטיה.

אמבטיות פח: אמבטיות כאלה קיימות בבתים ישנים יותר. אף שהיתרון הגדול של הפח הוא העובדה שהוא איננו יכול להישבר, החיסרון הגדול שלו היא העובדה שנוצרות בו עקמומיות שונות, אם כתוצאה טבעית של עייפות החומר ועם כתוצאה מצטברת של נפילת חפצים כבדים וחדים בתוך האמבטיה. ציפוי אמבטיה מחדש את המראה של האמבטיה ומבטל את העקמומיות שלהן.

דוגמה טובה למה שנאמר לעיל הינה מקרה שבו אדם הסיר את התריסים מהמרפסת שלו והביא אותן לשטיפה באמבטיה. המכות שמקבל האמבט, בעיקר מהחלקים החדים, גורמות לעקמומיות, בנוסף על העובדה שחומרי הציפוי של האמבט נפגע בצורה קשה.

פגיעה בציפוי האמבט חושפת אותו לקורוזיה ולחלודה, ומקצרת באופן משמעותי את אורך החיים של האמבט, מה שמעורר את הצורך בשיפוצים. הצורך הזה יכול להימנע אם מבצעים ציפוי אמבטיה בזמן.

אמבטיות מסוגים אחרים חשופות אמנם פחות לחלודה, אבל יש להן בעיות אחרות, המתעוררות כשציפוי האמבטיה נפגע.

איך מבצעים ציפוי אמבטיה?

ציפוי אמבטיה יכול להיות ציפוי כללי של האמבטיה כולה. משמעות העניין היא הסרת כל חומרי הציפוי, כפי שמסירים טיח מקיר ומטייחים אותו מחדש לפני הצביעה. הסרת החומר מאפשרת החלפה שלו בחומרים איכותיים יותר ועמידים יותר.

ציפוי אמבטיה ניתן להיעשות גם ברמה המקומית – סתימת חורים או תיקון פגמים בחומרי הציפוי. לעיתים קרובות תיקונים כאלה מספיקים על מנת לשפר את המראה של האמבטיה מחד ולמנוע המשך פגיעה בה מצד שני.

יתרונות נוספים:

אם כבר מגיעים להחלטה לצפות את האמבטיה, ניתן לנצל אותה ולהשיג מטרה נוספת – שינוי צבעים באמבטיה. ציפוי אמבטיה ניתן לעשות במגוון רחב של צבעים, מה שבאמת נותן אפקט מעולה של חדשנות.